1 Ocak 2019 Salı

Robotlar ve geleceğin sanatı


Çalışmalarında sanat ve teknolojiyi buluşturan Bager Akbay’ın önerileri ve tasarımlarıyla oluşturulan 'Robotlar Sanat Yapar mı?' isimli ücretsiz eğitim programı, 5 Ocak'ta Art Maker Lab'da...

Çocuklar ve gençlerin programa özel tasarlanan mekanik, elektrikle çalışan ve yapay zekâ teknolojisinden faydalanan eğitim araçlarını kullanarak sanatsal üretimlerde bulundukları eğitim etkinlikleri, çağdaş sanat çalışmalarının biçimsel çeşitliliğinden ilham alır. Sanatın, geleneksel teknoloji ve bilgisayar teknolojileriyle insan üretimine benzer biçimde üretilme olasılıklarını değerlendirir. Program, temelinde, günümüzde veya gelecekte robotların sanat yapıp yapamayacaklarını tartışmayı da hedefler.
İçinde resim, heykel, video sanatı ve edebiyat gibi sanatın farklı uygulama alanlarındaki teknoloji kullanımlarını ve geçmişten bugüne teknolojinin geçirdiği dönüşüm, gelişime dikkat çekerken çocukları "Sanat bir nesne midir? Sanat bir üretim süreci midir? Sanatı kim üretir? Sanatsal biçimler neler olabilir? Sanal ortamda sanatsal üretim tasarlanabilir mi? Geleceğin teknolojisiyle sanat nasıl üretilebilir?" gibi günümüze ve geleceğe ilişkin soruları düşünmeye teşvik eder.
Çalışmalarında sanat ve teknolojiyi buluşturan Bager Akbay’ın önerileri ve tasarımlarıyla oluşturulan 'Robotlar Sanat Yapar mı?' eğitim programı, 'Şans Eseri Sanat, Şipşak, Ansızın Ben, Büyüyen Oyun Platformu ve Sihirli Kitap' başlıklarıyla beş ayrı deneyim alanını içerir.
'Robotlar Sanat Yapar mı?', 'Şans Eseri Sanat' adlı uygulama adımıyla başlar. Bu istasyon, çocuklara ve gençlere çağdaş sanatta dışavurum, rastlantısallık yaklaşımı ve biçimsel öğelerini; ilki mekanik, ikincisi ses frekansıyla ve sonuncusu da bir yapay zekâyla çalışan üç farklı sanat teknolojisiyle deneyim olanağını sağlar. Mekanik olarak çalışan araçla su bazlı boyalarla kompozisyonlar ürettirir, ses titreşimleriyle lekelerden oluşan resmin oluşumu izlettirir ve bir robotun çocukların ellerini kullanarak nasıl resim çizdiğine tanık olmalarını sağlar.
'Şipşak', çocukların fotoğrafik bir görüntünün nasıl oluştuğunun sırrını öğrenecekleri ikinci istasyondur. Bu istasyonda çocukların, camera obscura, yani fotoğraf teknolojisinin ilk aracı olan iğne deliği fotoğraf makinesinin temel prensibini tanımaya ve dijital fotoğraf makinesiyle farklıklarını keşfetmelerine aracı olunması amaçlanır.
Üçüncü istasyon olan 'Ansızın Ben'de çocuklar drama, animasyon teknikleri ve multimedya uygulamaları kullanır ve animasyonlar hazırlar. 'Büyüyen Oyun Platformu'nda ise sanal ortamda modeller tasarlayıp 3B yazıcılarla tasarımlarını üretirler. Bu uygulama, çocukların ürettiği formları bir araya getiren, her bir etkinlikte de çoğalan bir makete dönüşerek kolektif bir projeye dönüşür.
'Sihirli Kitap', hikâyesini çocukların yazacağı bir deneyim alanı. Bu uygulamada çocuklar, yazdıkları hikâyeyi bilgisayara aktarır ve hikâyede geçen kelimeler, sinestezik bir yazılım aracılığıyla farklı duyu algılarını tetikleyen bir düzenlemeye dönüşerek sihirli kitabın sayfalarına yansıtılır. Bu alan, çocukların teknoloji aracılığıyla duyular arasında etkileşimli anlatılar oluşturmasına aracı olur.
Yer: Art Maker Lab
Tarih: 05 Ocak 2019 Cumartesi 14.00
Adres: Asmalımescit Mah., Meşrutiyet Cad., No: 99 Beyoğlu-İstanbul
Tel: (0212) 334 73 00

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder