Çalışmalarında sanat ve teknolojiyi buluşturan Bager Akbay’ın önerileri ve tasarımlarıyla oluşturulan 'Robotlar Sanat Yapar mı?' isimli ücretsiz eğitim programı, 5 Ocak'ta Art Maker Lab'da...
Çocuklar ve
gençlerin programa özel tasarlanan mekanik, elektrikle çalışan ve yapay zekâ
teknolojisinden faydalanan eğitim araçlarını kullanarak sanatsal üretimlerde
bulundukları eğitim etkinlikleri, çağdaş sanat çalışmalarının biçimsel
çeşitliliğinden ilham alır. Sanatın, geleneksel teknoloji ve bilgisayar
teknolojileriyle insan üretimine benzer biçimde üretilme olasılıklarını
değerlendirir. Program, temelinde, günümüzde veya gelecekte robotların sanat
yapıp yapamayacaklarını tartışmayı da hedefler.
İçinde resim,
heykel, video sanatı ve edebiyat gibi sanatın farklı uygulama alanlarındaki
teknoloji kullanımlarını ve geçmişten bugüne teknolojinin geçirdiği dönüşüm,
gelişime dikkat çekerken çocukları "Sanat bir nesne midir? Sanat bir
üretim süreci midir? Sanatı kim üretir? Sanatsal biçimler neler olabilir? Sanal
ortamda sanatsal üretim tasarlanabilir mi? Geleceğin teknolojisiyle sanat nasıl
üretilebilir?" gibi günümüze ve geleceğe ilişkin soruları düşünmeye
teşvik eder.
Çalışmalarında
sanat ve teknolojiyi buluşturan Bager Akbay’ın önerileri ve tasarımlarıyla
oluşturulan 'Robotlar Sanat Yapar mı?' eğitim programı, 'Şans Eseri Sanat,
Şipşak, Ansızın Ben, Büyüyen Oyun Platformu ve Sihirli Kitap' başlıklarıyla beş
ayrı deneyim alanını içerir.
'Robotlar Sanat
Yapar mı?', 'Şans Eseri Sanat' adlı uygulama adımıyla başlar. Bu istasyon,
çocuklara ve gençlere çağdaş sanatta dışavurum, rastlantısallık yaklaşımı ve
biçimsel öğelerini; ilki mekanik, ikincisi ses frekansıyla ve sonuncusu da bir
yapay zekâyla çalışan üç farklı sanat teknolojisiyle deneyim olanağını sağlar.
Mekanik olarak çalışan araçla su bazlı boyalarla kompozisyonlar ürettirir, ses
titreşimleriyle lekelerden oluşan resmin oluşumu izlettirir ve bir robotun
çocukların ellerini kullanarak nasıl resim çizdiğine tanık olmalarını sağlar.
'Şipşak',
çocukların fotoğrafik bir görüntünün nasıl oluştuğunun sırrını öğrenecekleri
ikinci istasyondur. Bu istasyonda çocukların, camera obscura, yani fotoğraf
teknolojisinin ilk aracı olan iğne deliği fotoğraf makinesinin temel prensibini
tanımaya ve dijital fotoğraf makinesiyle farklıklarını keşfetmelerine aracı
olunması amaçlanır.
Üçüncü istasyon
olan 'Ansızın Ben'de çocuklar drama, animasyon teknikleri ve multimedya
uygulamaları kullanır ve animasyonlar hazırlar. 'Büyüyen Oyun Platformu'nda ise
sanal ortamda modeller tasarlayıp 3B yazıcılarla tasarımlarını üretirler. Bu
uygulama, çocukların ürettiği formları bir araya getiren, her bir etkinlikte de
çoğalan bir makete dönüşerek kolektif bir projeye dönüşür.
'Sihirli Kitap',
hikâyesini çocukların yazacağı bir deneyim alanı. Bu uygulamada çocuklar,
yazdıkları hikâyeyi bilgisayara aktarır ve hikâyede geçen kelimeler, sinestezik
bir yazılım aracılığıyla farklı duyu algılarını tetikleyen bir düzenlemeye
dönüşerek sihirli kitabın sayfalarına yansıtılır. Bu alan, çocukların teknoloji
aracılığıyla duyular arasında etkileşimli anlatılar oluşturmasına aracı olur.
Yer: Art Maker Lab
Tarih: 05 Ocak 2019
Cumartesi 14.00
Adres:
Asmalımescit Mah., Meşrutiyet Cad., No: 99 Beyoğlu-İstanbul
Tel:
(0212) 334 73 00
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder