17 Ağustos 2015 Pazartesi

Bil diye söylüyorum!

SANA SENİ ANLATMAK



Bebeğim; bil diye söylüyorum:
Melekler ateşten yaratıldı, cinler alevden; gökyüzü nurdandı, yeryüzü kordan...
Ve Tanrı dedi ki: “Ben kendime yeryüzünde bir halife atayacağım!”
Ve Tanrı bütün meleklerine dedi ki: “Yeryüzünde kendime bir halife yaratacağım! Secde edin!”

Bütün melekler secde etti; şeytan itiraz... O vakitler melekler cindi; cinler de melek... Sordular: “Biz sana hamdüsena ile secde edip seni takdis ederken, yeryüzüne bir halife atamak niye?”
Ve sordular: “Bir insan atayarak, yeryüzünü kan ve gözyaşına boğmak niye?”
Tanrı dedi ki: “Ben sizin bilmediklerinizi biliyorum!”

Bebeğim; bil diye söylüyorum:
Soğuk, sert rüzgârlar geçti kalbimden; ıssız, kıpırtısız geceler oldu... Karanlık yazgıydı, mutluluk eskiz; bilgiler yanlıştı, sezgiler yalan...
Mesela, ağaçlar baştan başa dekordu; saatler kostüm... İnsanlar maketti, evler kartondan...
Bil diye söylüyorum; silik bir tabloydu hayat mesela...

Bebeğim;
Sonra Tanrı bana dedi ki: “Ben senin kalbine bir halife atayacağım!”
Ve melekler yine secde etti; şeytan itiraz...
Çünkü gökyüzü hayaldi, yeryüzü masal; günler avuntuydu, hayat uğultu...

Dediler ki: “O, kirli bir bulutla gezinir durur, soluk bir zamanın esiri olur... Boğuk, sert rüzgârlar eser onun yüzünde; buruk ve bulanıktır rüzgâr içinde... Ve ıslak bir sabaha kanar gözleri; çürük bir rüzgârdır, kandır gözleri...”
Ve Tanrı dedi ki: “Ben sizin bilmediklerinizi biliyorum!”

Bebeğim: bil diye söylüyorum bütün bunları; ve Tanrı, bil diye söyleyecek şimdi şunları...
Diyecek ki: “O kendisiyle örselenir ve bilmese de o, kendisine emanettir...”
Ve diyecek ki: “Aslında o, sadece ve sadece onun yüzü, gözü ve ellerinden ibarettir!”

Biliyorum bebeğim, şimdi biliyorum:
Belki melekler yine secde edecek, şeytan itiraz; şeytan lanet okuyacak, melekler niyaz...
Tanrı bizim bilmediklerimizi biliyor çünkü...
Ve belki de bana, bunları söyletiyor şimdi:

Biliyorum bebeğim, biliyorum;
seni bana Tanrı gönderdi.

deneyenil

6 yorum:

  1. Harikulade bir yazı; dokunaklı ,duygu dolu ve çok etkileyici...

    YanıtlaSil
  2. Burada da... Çok beğenmekte haksız değilim demek ki...

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Biliyoruz biliyoruz siz yazmayı yeryüzüne tekrar öğretin diye gönderildiniz . Biz bırakalım kağıdı kalemi okuyalım efendi okuyalım da yazmak neymiş öğrenelim

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar mükemmel olduğunu söylememize gerek bile yok...

    YanıtlaSil
  6. Çok beğendiğim, kalbi titreten yazılarından bir tanesini burada da görmek ve tekrar okuyarak aynı keyfi almak... Güzel, çok güzel...

    YanıtlaSil