18 Ağustos 2012 Cumartesi

Reklamları İzlemediğimizi Söylemeyin!


Reklam Şirketlerine Reklamları İzlemediğimizi Söylemeyin, Onlar Bizi İzliyor Sanıyor!

Hatta ve hatta reklamı veren şirkete hiç bahsetmeyin, onlar da bizi izliyor ve koşa koşa gidip satın alıyor sanıyor.

Hiçbir yere ayrılmayın, konumuz reklamlar.
Fazla örneklemeyeceğim, mesela Orkid reklamı, sizce mazbut bir aile bu reklamı merakla izler mi; kaldı ki geleneklerine bağlı Türk halkı, kızlarını özenle yetiştirip namuslarını silah gücü ile korurken, Orkid reklamı zaplanır mı? Zaplanır tabii ki de. Hem de evin babasının küfür dolu sövgüleriyle zaplanır. Tecrübeyle sabittir.
Üstelik regl olmak bir hadisedir, halk arasında bir tür kirliliktir. Kadınlar bi kirlenir bi temizlenir, bi melektir bi şeytandır; aç kapa artema...
Daha da üstelik, ilk erkekliğin şaşaalı törene dönüştüğü memleketimizde, ilk kadınlık tokat ile kutlanır. Hani hatırladıkça utansın kız kısmısı... Şşşt, sussss... (aklıma vajinusmus ve Haydar Dümen geldi nedense!)

Pekiii, hal böyleyken, uç noktada namüsait platformda, isssrarla Orkid için reklam çekmenin, şarkılar bestelemenin manası nedir, yararı kimedir, bu bir tür öğreti midir? Yoksa erotizm mi? Sadizm?
Yoksa çalışan annelerin daha az dırdır yapması için erkeklerin bulduğu bir strateji oyunu mudur? Akıllıca valla... Çocuk da yaparım kariyer deee, aman da çok neşeliyim lay lom! (Yoksa? Neşeli mi!?! ‘Yükü taşıyan bir eşşek mi’ demez mi insan olan...)

Sanırım tamamen kapitalizm. Bu reklamı yapan firmaya (ki başka ürünleriyle de belden aşağımızla ilgili konuşası reklamları olan itibarlı bir firmadır kendileri) bir üzücü haberim daha var: Kadınlar zaten Orkid çıkınca düğün bayram yapmışlardı, önceki zahmetli süreçleri bilmeyen anlamaz. Zaten bi hevesle kullanıyorlardı; neden zorlama reklamlara kalkışıp genç kızlarımızın kıçını başını ekranın orta yerine taşıyorsunuz? Halihazırda, kadınların kabusu olan ve gayretle gizledikleri ‘arkamda bişi var mı’ sendromunu ne diye 70 milyona konu ediyorsunuz, anlamıyorum. Çoluğu var çocuğu var, müslümanı var, arlısı var, namuslusu var...

Bakkallar zaaaten gereken özeni fazlasıyla gösteriyorlar, kadınbağını (esareti anlatan bir kelime size) önce gazete kâğıdına sarıyorlar, daha sonra siyah bir poşete koyup imalı bir bakış attıktan sonra büyük bir zevkle takdim ediyorlar. Boşuna milyonlarca dolar harcayıp türküler besteletiyorsunuz. Kadınlar eli mahkûm her ay bu ürünü alacaklar. Siz böyle reklam yaptıkça Orkid’in üretim bütçesi şişiyor, yani pahalılaşıyor, kadınlar gidip ucuz ürünlere yöneliyor, satışlarınız düşüyor ve siz daha da çok reklam yapıyorsunuz, bacakarası konulardan mahcup kadınlar utanıp ismi duyulmayan ürünlere yöneliyor, sizin satışlarınız yine düşüyor, kuş kondursanız da bu fakirlikte alıcı bulamıyorsunuz, yazık değil mi?

Anlayamıyorum... Siz anladıysanız başınızı tulumba gibi, anlamadıysanız pinpon topu gibi sallayın, tabii ki sizi göremem.
Ben imkân buldukça, anlayamadığım şeyleri sizlerle paylaşmak istiyorum. Naçizane, anlayamadıklarımı kabullenmeden önce anlamak için uğraşıyorum. İnandığım o ki, mevzular üç boyutlu, gözlükle bakmak lazım...
Tanıştığımıza çok memnun oldum, ben postmodern bi tip, kısaca posTİP.
Hep saygı görün, görmeyenlere gösterin.

PosTİP

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder